vrijdag 16 september 2011

Komende zondag: beeldvorming


Zondag gaan we verder met ons thema 'Inburgeren...'. Jullie kunnen dan kennismaken met het logo dat Hans-Lukas Zuurman voor ons jaarthema gemaakt heeft (zie hierboven). Een beeld van ons jaarthema, dat willen zondag ook nog op een andere manier tekenen. Kort maar krachtig in een overdenking bij het avondmaal.
Dat brengt me op een vraag als voorbereiding op zondag: Stel je voor je zou de kern van je geloof met zo’n heel fijn stabilostiftje op je duimnagel moeten zetten, wat zou er dan op komen te staan? Welk beeld heb je van het evangelie als je het tot de kern terugbrengt? Denk daar eens over na, of laat het me nu al weten. Tot zondag!

1 opmerking:

  1. Als ik denk aan de kern van het geloof roept dit bij mij gelijk 3 woorden op;
    Verzoening, ontvangen en geven

    Verzoening- het sterven van Christus voor onze zonden om zo tot God te kunnen komen
    ontvangen- Zomaar verzoening krijgen zonder er iets voor te moeten doen
    Geven- Belangeloos werd ons dit zomaar gegeven

    Het pas niet op mijn duimnagen maar samengevat zie ik dit in de Naam Jezus

    Gr Ina

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom